TSL Manager Towary Niebezpieczne Prawo w Transporcie
Login: Hasło:  
Nie masz konta? Zarejestruj się za darmo
Zeszyt 9 - styczeń/marzec 2014
TSL MANAGER - zeszyt 9Numer I 2014 TSL Manager ma temat, który nie może obejść się bez echa. Nasz kwartalnik pragnie przedstawić wszystkim ideę stowarzyszenia się, zarówno przedsiębiorców z branży TSL jak i ADR. Chcemy zmian na lepsze i lobbingu na rzecz naszych firm - to podstawowe cele. Znajdą państwo więcej w najnowszym numerze, jak dołączyć do grupy i jak działać.
Ponadto w magazynie szerokie, eksperckie wyjaśnienia z tematyki ściągania długów zza granicy, przyszłość Świnoujścia w ujęciu transportowym oraz wiele innych przykładów efektywnej zmiany prawa w Europie.
TSL-Manager został patronem konferencji we Wrocławiu - Translogistic, z czego relację również zamieszczamy w kwartalniku.
W dziale dotyczącym Towarów Niebezpiecznych przypominamy o nowych zmianach zarządzania lokalnego przewozem towarów, jak mieszkańcy mogą wpływać na pracę przedsiębiorców oraz jakie mogą być skutki tej dyrektywy.
Warto również zwrócić szczególną uwagę, na naszą inicjatywę poprawy sprawności przeprowadzania egzaminów na doradców ds. bezpieczeństwa, a informacje dotyczące szczegółów naszej interwencji w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju możecie Państwo znaleźć na końcu magazynu.
Zapraszamy do studiowania tego i kolejnych numerów TSL Manager.


Zeszyt 9 - styczeń/marzec 2014

SPECJALNE

Systemy Logistyczne Teoria i Praktyka - VII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna

TSL-Manager obejmuje patronatem medialnym konferencję naukowo-techniczną organizowaną przez Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, która odbędzie się w dniach 2 - 5 września 2014 r. w Lidzbarku Warmińskim. Serdecznie na nią zapraszamy!


Wiadomości

Gazeta elektroniczna
W Archiwum TSL-Manager można pobrać aktualny numer ale również poprzednie prosto na naszej stronie internetowej. W tym celu należy wejść na stronę www.bezpieczenstwowlogistyce.pl i zgodnie z potrzebą zarejestrować się po darmowy dostęp do części gazety w zakładce "Gazeta elektroniczna" lub wykupić prenumeratę po wejściu na stronę http://bezpieczenstwowlogistyce.pl/prenumerata.html. Dostępna jest wersja elektroniczna gazety w cenie 98 zł i papierowa 189 zł za 4 numery magazynu. Serdecznie zapraszamy do lektury.


OGÓLNE

Konferencja Translogistics - TSL-Manager patronem medialnym
Na Politechnice Wrocławskiej w pierwszy czwartek i piątek grudnia 2013 r. już po raz IX odbyło się Ogólnopolskie Forum Studentów Transportu i Logistyki „TransLogistics2013” organizowane przez studentów Koła Naukowego „Logistics”. Patronem medialnym tego wydarzenia był magazyn TSL-Manager, a tematem przewodnim IX edycji Forum był: Transport alternatywny i nowoczesna logistyka.

Norweski przykład - 6 rozporządzeń BHP zamiast 47
Władze Norwegii postanowiły zrobić wielki krok. Od początku 2013 roku w życie weszło sześć nowych rozporządzeń dotyczących bezpieczeństwa, higieny i środowiska pracy, które zastąpiły dotychczasowe czterdzieści siedem. Ich treść jest taka sama, ale, jak twierdzi norweska Inspekcja pracy, na skutek zmniejszenia liczby rozporządzeń, łatwiej będzie się orientować w gąszczu przepisów.

Nr 112 – szybkość i pewność połączenia z Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Gwarancja dodzwonienia się na nr 112, skrócenie średniego czasu oczekiwania na połączenie z operatorem do 12 sekund oraz zatrzymywanie zgłoszeń pomyłkowych lub fałszywych - to główne zalety funkcjonowania Centrów Powiadamiania Ratunkowego. W województwie mazowieckim działają one w Radomiu (największe w Polsce) oraz w Warszawie. 11 lutego obchodzony jest Europejski Dzień Numeru 112.

Rzetelność w branży transportowej, czy to się w ogóle opłaca?
Zaufanie i uczciwość we wzajemnych relacjach pomiędzy partnerami biznesowymi to warunki kluczowe dla zapewnienia bezpiecznego i niezakłóconego obiegu gospodarczego. Choć większość firm transportowych zdaje sobie z tego sprawę – coraz więcej z nich nie reguluje swoich rachunków na czas.

Tunel pod rzeką Świną połączy Polskę kolejowo i drogowo przez Uznam z Niemcami
Komisja Europejska sugeruje połączenie Świnoujścia z wyspą Uznam w ramach TEN-T w celu uzyskania finansowania z UE dla tunelu drogowego / kolejowego. Możliwe jest finansowanie tunelu pod Świną z instrumentu ,,Łącząc Europę" (CEF) nawet bez wsparcia Warszawy. Wyzwaniem dla województwa zachodniopomorskiego będzie stworzenie ,,wspólnego interesu". Nie ma jednak jasnej definicji tego pojęcia, jednym z partnerów dla Zachodniego Pomorza mógłby być niemiecki land Meklemburgia-Pomorze Przednie (Mecklemburg-Vorpommern).

Navigation Trends for Drivers coraz bliżej
Już 27 marca 2014 roku w warszawskim centrum konferencyjnym Adgar Plaza odbędzie się kolejna edycja największej konferencji w branży usług lokalizacyjno-nawigacyjnych Navigation Trends.

Grunt to bezpieczeństwo, czyli systemy przeładunkowe
Transport towarów to proces precyzyjny oraz wymagający zastosowania najwyższej jakości urządzeń i rozwiązań technicznych. Aby odbywał się sprawnie i bez zakłóceń, centra logistyczne,  dystrybucyjne, magazyny czy też zaplecza centrów handlowych muszą być wyposażone w sprawne systemy przeładunkowe.


PRAWO w TRANSPORCIE


Płatnik nieosiągalny – jak ściągać długi od zagranicznych kontrahentów
Nasz eksport rozwija się, a firmy transportowe coraz częściej wożą towary za granicę. I chociaż te informacje napawają optymizmem, polskie firmy wciąż ścierają się z problemem niezapłaconych na czas faktur, a obsługa tego zadłużenia pochłania około 7% ogółu kosztów ponoszonych przez przedsiębiorstwa. Te, które współpracują z zagranicznymi kontrahentami, mierzą się dodatkowo z opóźnieniami spowodowanymi opieszalstwem dłużników spoza kraju. Odzyskiwanie długów zza granicy jest trudne, ale nie niemożliwe. Jeśli szukasz porady - Dyżur eksperta ds. płatności:  71 773 65 20 i transport@krd.pl

Czy przepisy wewnętrzne bocznic kolejowych znikną?
Jerzy Kolanowski
Polskie przepisy wewnętrzne dotyczące bocznic kolejowych stały się bolączką nie tylko z uwagi na konieczność ich posiadania, ale są niczym innym jak nadwyrężeniem budżetu przedsiębiorcy. Pojawiły się jednak istotne szanse na ich całkowite zniesienie.

Zmiany prawa - czyli ADR 2015+
Marek Różycki
W dniach 17 do 19 marca 2014 r w Bernie w Szwajcarii odbyło się posiedzenie wspólne Komitetu Technicznego Ekspertów RID oraz Grupy roboczej WP 15 ONZ. Celem spotkania było kontynuowanie prac nad zmianami przepisów RID/ADR/ADN, które wejdą w życie w 2015 roku i 2017.

Parlament Europejski przegłosował Czwarty Pakiet Kolejowy
Dalsze otwarcie rynku krajowych kolejowych przewozów pasażerskich a do tego administracyjna i techniczna harmonizacja europejskiego rynku kolejowego oraz pozostawienie LHS jako zintegrowanego przedsiębiorstwa kolejowego - to decyzje Unii Europejskiej.


TOWARY NIEBEZPIECZNE


Rozważania o możliwości zarządzania ryzykiem, czyli jak poskromić nieposkromione?
Ryzyko w powszechnym rozumieniu jest miarą wystąpienia niepożądanych skutków. Mówiąc o ryzyku myślimy zarówno o stratach jak i o utraconych nadziejach. Często, zdając sobie sprawę z tego co może się wydarzyć, mimo wszystko podejmujemy ryzykowne działania licząc na to, iż uda nam się uniknąć nieżądanych skutków. Ryzyko kojarzy się nam zatem z czymś co nas spotyka, lecz mało kto w codziennym życiu uzależnia  poziom ryzyka od podejmowanych działań.

Od bierności do aktywności - branża transportowa wspólnie stowarzysza się
Grupa przedsiębiorców z branży TSL i ADR postanowiła przy współudziale naszego magazynu założyć stowarzyszenie, które wreszcie podejmie faktyczne działania zmierzające do naprawy prawa, państwa i lobbingu na rzecz wszystkich osób w naszej branży.

Targi PetroTrans szansą dla polskich przewoźników towarów niebezpiecznych
W październiku br. w centralnych Niemczech odbędą się największe targi branży transportu paliwowego i jednocześnie towarów niebezpiecznych. Ten prawdopodobnie najważniejszy event dla przewoźników ADR nie może pozostać niezauważony. Dlatego redakcja TSL-Manager serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w targach wszystkich zainteresowanych rozwojem branży.

Jak interpretować Accord Européen Relatif (ADR) i uniknąć kar
Marek Różycki
Przewozy towarów niebezpiecznych w sztukach przesyłek zajmują istotną część operacji transportowych. Mimo, że ilość przewożonych towarów w cysternach czy luzem jest większa, to jednak sztuki przesyłki są najczęściej używaną formą przewozu. Z tego też względu częstotliwość kontroli takiego przewozu jest większa.

Wyniki badań ryzyka ADR i RID w Unii Europejskiej i proponowane zmiany
Nowa dyrektywa unijna dotycząca towarów niebezpiecznych i ich przewozów wszystkimi możliwymi drogami wyraża zadowalające badania ryzyka przewozowego, tym samym wyjaśnia w jaki sposób mają być wprowadzane dalsze zmiany usprawniające i redukujące ryzyko niebezpieczeństwa przy przewozach.

Co dzieje się na egzaminach na doradców ds. bezpieczeństwa w transporcie towarów
Redakcja TSL-Manager otrzymała niedawno wiele niepokojących informacji dotyczących sytuacji mających miejsce na egzaminie doradców ADR i RID w Warszawie. Postanowiliśmy zająć się tą sprawą.

Od bierności do aktywności - branża transportowa wspólnie stowarzysza się
Grupa przedsiębiorców z branży TSL i ADR postanowiła przy współudziale naszego magazynu założyć stowarzyszenie, które wreszcie podejmie faktyczne działania zmierzające do naprawy prawa, państwa i lobbingu na rzecz wszystkich osób w naszej branży.

Ryzyko związane z przewozem towarów niebezpiecznych (i nie tylko)
Produkty chemiczne stanowią niebezpieczeństwo nie tylko ze względu na swoje  właściwości. Niebezpieczne są również wtedy, kiedy używa się ich niezgodnie z przeznaczeniem, np. w celu zakłócenia porządku publicznego. W takim samym celu może być użyty jakiś pojazd.

Szkolenia kierowców - droga do bezpieczeństwa czy wręcz odwrotnie
Marek Różycki
Przepisy ADR wymagają by każdy uczestniczący w przewozie towarów niebezpiecznych był przeszkolony stosowanie do zakresu zadań i odpowiedzialności. Jednak czy wprowadzenie takiej regulacji zapewnia wymagany poziom bezpieczeństwa przy przewozie towarów niebezpiecznych nie jest do końca pewne. Wszystko jednak zależy od interpretacji.

Listy od czytelników, czyli TSL-Manager radzi
Pytanie od naszego czytelnika
"Szanowna redakcjo, bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu dotyczącego przewozu TN. Otóż, pewna spółka z o.o. z kapitałem francuskim wynajmuje od swojej spółki matki z Portugalii cysternę do przewozu paliw. Problem polega na tym, że nie wiadomo czy możliwym jest wykonanie badania technicznego (związanego z wpisem w dowód rejestracyjny) w Polsce?" A.P.
Polityka Cookies