TSL Manager Towary Niebezpieczne Prawo w Transporcie
Login: Hasło:  
Nie masz konta? Zarejestruj się za darmo
Zeszyt 8 - październik/grudzień 2013
TSL MANAGER - zeszyt 8Numer IV 2013 TSL Manager jest wyjątkowy, ale nie przez podsumowanie roku 2013, ale przede wszystkim przez naszą część specjalną dotyczącą Sprawozdania rocznego odnośnie przewozu towarów niebezpiecznych. Dzięki temu obszernemu przewodnikowi można zmierzyć się z łatwością z tym ministerialnym wymogiem.
Ponadto znajdą państwo najnowsze objaśnienia do nowych przepisów transportowych, zwłaszcza interesująca jest część dotycząca nacisków na osie i ogromnego sukcesu redakcji TSL-Manager, który opisujemy szeroko w tym numerze, co może realnie przełożyć się na ubieganie się o zwrot kar nałożonych na firmy transportowe.
W magazynie również o edukacji i naborze na studia logistyczne, które stają się coraz popularniejsze, ale i wymagania rynku stale rosną, stąd radzimy, które kierunki i uczelnie wybrać.
W dziale dotyczącym Towarów Niebezpiecznych przypominamy całą ścieżkę zatrudnienia i wymagań w firmach zajmujących się ADR doradcy do spraw przewozu towarów niebezpiecznych, a także szeroko wyjaśniamy temat instalacji dozowania dodatków do paliw.
Warto również poświęcić chwilę cyklowi artykułów dotyczących relacji wierzyciel-dłużnik w branży transportowej, który jest już trzecim materiałem przybliżającym problem. Wraz z Krajowym Rejestrem Długów dokonujemy kolejnej odsłony tej często kłopotliwej części biznesu.
Zapraszamy do zapoznania się z tym i kolejnymi numerami TSL Manager.


Zeszyt 8 - październik/grudzień 2013

SPECJALNE! 

Sprawozdanie ADR za 2013 r.

Jak przeżyć sprawozdawczość ADR za 2013 r.? Jak wypełnić niezrozumiały wzór sprawozdania? Na te i inne pytania odpowiadamy w części specjalnej tego wydania TSL-Manager


Wiadomości

Gazeta elektroniczna
Archiwum TSL-Manager oraz możliwość pobrania aktualnego numeru znajdują się na naszej stronie internetowej. W tym celu należy wejść na stronę www.bezpieczenstwowlogistyce.pl i w zależności od potrzeby zarejestrować się po darmowy dostęp do części gazety w zakładce "Gazeta elektroniczna" lub wykupić prenumeratę po wejściu na stronę http://bezpieczenstwowlogistyce.pl/prenumerata.html. Dostępna jest wersja elektroniczna gazety w cenie 98 zł i papierowa 189 zł za 4 numery magazynu. Serdecznie zachęcamy do czytania.


OGÓLNE

Drogowe dziury i dziurawe prawo - czyli o tym, że będzie jeszcze gorzej
Marek Różycki
W ostatnim czasie głośne stały się przypadki zgłaszania przez polskich przewoźników skarg do organów europejskich w związku z nałożonymi karami za przeważenie pojazdów. Problem dotyczy nie tyle pojazdów przewoźników, którzy łamią prawo przeważając pojazdy, lecz tych, którzy chcą wykorzystać dopuszczalną prawem ładowność.


Praktyczne kształcenie w obszarze logistyki
Zgodnie z barometrem zawodów w Polsce, nadal istnieje wyższe zapotrzebowanie na pracowników branży TSL, niż popyt na te stanowiska. To dobra informacja zwłaszcza dla studentów stojących przed wyborem kierunku studiów.

Rosja wypowiada konwencję TIR, a Komisja Europejska nie interweniuje
Według zapowiedzi służb celnych Federacji Rosyjskiej 1 grudnia 2013r. karnety TIR przestaną być honorowane na terenie tego kraju. Wywoła to nie tylko znaczące opóźnienia w ruchu transgranicznym, ale i trudne do oszacowania straty dla zagranicznych, w tym polskich, przewoźników.

Co robią firmy kurierskie by prezenty klientów dotarły na czas?
W samych Stanach Zjednoczonych tylko jedna firma kurierska zatrudnia dodatkowo ok. 55 tys. pracowników sezonowych na     święta. W Polsce, rozpoczęte już w połowie września planowanie dotyczące okresu świątecznego zakłada również zatrudnienie     dodatkowych osób. Ponadto w celu zagwarantowania dostarczenia przesyłek świątecznych firmy przyjmują tzw. strategię     „wszyscy na pokład”. Oznacza to, że zarówno kierownictwo, jak i personel administracyjny są gotowi, by pomagać w działaniach     operacyjnych w tych najtrudniejszych dniach.

VFMCG - dobra super-szybkozbywalne
Rynek dóbr szybkozbywalnych (FMCG) charakteryzuje duża dynamika. Firmy, którym zależy na zachowaniu konkurencyjności muszą stale polepszać jakość swoich usług. To z kolei pociąga za sobą konieczność wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku FMCG warto zastanowić się nad wdrożeniem systemów: ehurtownia, EDInet Communicator, Archiwum oraz EDInet Connector.

Electronic Data Interchange przyszłością logistyki
Sprawna, elektroniczna wymiana danych i dokumentów handlowych (ang. Electronic Data Interchange, EDI) to podstawa każdego efektywnie działającego przedsiębiorstwa. Poza usprawnieniem pracy systemy te pozwalają także na obniżenie kosztów firmy oraz znaczną redukcję błędów, które mogą pojawiać się np. podczas ręcznego wprowadzania danych. Warto jednak wiedzieć, że aby osiągnąć naprawdę dobre wyniki, wybrana platforma powinna być idealnie dopasowana do typu przedsiębiorstwa i prowadzonej przez nie działalności.

Przewoźniku, co wiesz o swoim kontrahencie?
Przewoźnik dostarczył towar w terminie, odbiorca nie miał uwag do wykonanej usługi. Dostał, co zamówił, a mimo to nie zapłacił. Niestety takie sytuacje się zdarzają, bo ryzyko biznesowe jest wpisane w działalność każdej firmy. Można jednak temu zapobiec, nie ponosząc żadnego ryzyka. Wystarczy przed podpisaniem umowy sprawdzić dokładnie wiarygodność finansową kontrahenta.

Logistyka produktów dla dzieci
Innowacyjność produktów, wysoka jakość oraz sprawna dystrybucja to klucz do sukcesu w każdej branży. Szczególnie w przypadku branży artykułów dla dzieci, która obecnie przeżywa w Polsce dynamiczny wzrost. Rodzicom zależy, aby ich pociechy miały wszystko co najlepsze, dlatego w procesie przepływu tego typu produktów coraz większe znaczenie zyskuje logistyka.



PRAWO w TRANSPORCIE

Polskie drogi i naciski na osie - TSL-Manager walczy o prawa polskich przedsiębiorców
Wprowadzenie ograniczeń w zakresie dopuszczalnych nacisków na oś w wartości mniejszej niż wymagane w unii 11,5 tony powoduje nieuzasadnione ograniczenia masy załadowanych towarów oraz koszty i kary, które są nakładane w sposób dyskryminujących dla przewoźników - redakcja TSL-Manager w imieniu kierowców i firm spedycyjnych złożyła skargę na niezgodność polskiego prawa z przepisami unijnymi.

„Wszystko na mój koszt” – powiedział dłużnik do wierzyciela
Jedno jest pewne, no prawie pewnie, bo prawdopodobne na 90%. To, że osoba prowadząca własną firmę spotka na swojej drodze nierzetelnych partnerów biznesowych, którzy w terminie nie zapłacą za wystawioną fakturę. Wtedy stanie przed pytaniem, czy próbować odzyskać pieniądze samodzielnie, czy oddać sprawę profesjonalnej firmie windykacyjnej? Poświęcić czas czy pieniądze? Ten dylemat nie powinien już kłopotać przedsiębiorców. Zgodnie z „Ustawą o terminach zapłaty w transakcjach handlowych” kosztami postępowania windykacyjnego można obciążyć dłużnika. Jeśli szukasz porady - Dyżur eksperta ds. płatności:  71 773 65 20 i transport@krd.pl

Nowy rynek dla producentów wag, czyli przeważone pojazdy
Przewoźnicy zarabiają nie tylko na ilości wykonanych tras ale przede wszystkim na ilości przewożonych towarów. Oznacza to, że im więcej towaru przewiozą tym więcej mogą zarobić. Jak pokazują fakty stosunkowo dużo pojazdów ma w tym celu zaniżone masy wpisane w dokumenty rejestracyjne.



TOWARY NIEBEZPIECZNE

Nowe wydanie podręczników dla kierowcy i praktyka ADR
Właściwe informacje są podstawą bezpieczeństwa. Od kilku lat stałą pozycją na rynku wydawnictw poświęconych towarom niebezpieczniejszym są podręczniki Emerpress. Z przyjemnością prezentujemy je w tym numerze TSL.

Co znaczy "użytkowanie" magazynu i "przystąpienie" do produkcji?
Mamy wreszcie orzecznictwo mówiące, kiedy przystępujemy do produkcji i od kiedy można użytkować magazyn. Co ważne, drobne prace w naszym magazynie przygotowujące do produkcji i składowania, mogą być rozpoczęte przed uzyskaniem zgody Inspektoratu Budowlanego

Paleta - dobra podstawa do mocowania ładunków
Marek Różycki
Paleta stanowi podstawową jednostkę ułatwiającą transport. Ułatwiająca, ale też i czyniącą transport bezpieczniejszą. Paleta stała się standardem. Kierowcy nawet nie myślą o przewożonych towarach pozwalając sobie na uproszczenie. Wykorzystajmy to.

Doradca do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych - wyznaczanie, odpowiedzialność, sprawozdawczość
dr inż. Krzysztof Grzegorczyk
mgr Małgorzata Wieleba-Walicka
Jak wyznaczyć, przekazać odpowiedzialność oraz zarządzać przedsiębiorstwem przy pomocy doradcy ds. przewozów niebezpiecznych? Na to pytanie TSL-Manager odpowiada wyczerpująco od początku do końca.

Instalacje do dozowania dodatków - nowa możliwość w dostawach paliw
Marek Różycki
Podczas obrad posiedzenia wspólnego ekspertów w zakresie przepisów ADR, które miało miejsce w Genewie w dniach 17 - 27 września 2013, po sześcioletnim okresie konsultacji przyjęto wniosek w zakresie dopuszczenia instalacji do dozowania dodatków w cysternach.

Wpływ doradców ADR oraz kierowców na bezpieczeństwo w transporcie towarów niebezpiecznych w Polsce
Agnieszk a Kupiec, Jerzy Kupiec
Na podstawie informacji uzyskanych podczas kontroli drogowych ITD określono wpływ doradcy ADR i kierowcy na zapewnienie bezpieczeństwa oraz potencjalne zagrożenia wynikające ze stwierdzonych nieprawidłowości. Wyniki są bardzo interesujące

Numer IV 2013 TSL Manager jest wyjątkowy, ale nie przez podsumowanie roku 2013, ale przede wszystkim przez naszą część specjalną dotyczącą Sprawozdania rocznego odnośnie przewozu towarów niebezpiecznych. Dzięki temu obszernemu przewodnikowi można zmierzyć się z łatwością z tym ministerialnym wymogiem.

Ponadto znajdą państwo najnowsze objaśnienia do nowych przepisów transportowych, zwłaszcza interesująca jest część dotycząca nacisków na osie i ogromnego sukcesu redakcji TSL-Manager, który opisujemy szeroko w tym numerze, co może realnie przełożyć się na ubieganie się o zwrot kar nałożonych na firmy transportowe.

W magazynie również o edukacji i naborze na studia logistyczne, które stają się coraz popularniejsze, ale i wymagania rynku stale rosną, stąd radzimy, które kierunki i uczelnie wybrać.

W dziale dotyczącym Towarów Niebezpiecznych przypominamy całą ścieżkę zatrudnienia i wymagań w firmach zajmujących się ADR doradcy do spraw przewozu towarów niebezpiecznych, a także szeroko wyjaśniamy temat instalacji dozowania dodatków do paliw.

Warto również poświęcić chwilę cyklowi artykułów dotyczących relacji wierzyciel-dłużnik w branży transportowej, który jest już trzecim materiałem przybliżającym problem. Wraz z Krajowym Rejestrem Długów dokonujemy kolejnej odsłony tej często kłopotliwej części biznesu.

Zapraszamy do zapoznania się z tym i kolejnymi numerami TSL Manager.

Polityka Cookies