TSL Manager Towary Niebezpieczne Prawo w Transporcie
Login: Hasło:  
Nie masz konta? Zarejestruj się za darmo
Zeszyt 3 - listopad 2012

TSL MANAGER - zeszyt 3

"Róbta swoje"

Przekazujemy w Państwa ręce kolejne wydanie TSL Managera. Powoli rok 2012 dobiega końca i powiedzieć możemy już teraz, że jest to bardzo interesujący rok nie tylko dla branży TSL. Pomijając już fakt, iż skończyć się on może trochę wcześniej, co przewidzieli ponoć Majowie, bo już 21-go grudnia, pozostałe wydarzenia w Polsce, Europie i na świecie sprawiają, że rok ten będzie przez nas długo wspominany.
Powodów ku temu jest kilka, a wiele z nich zdaje się nawiązywać do fenomenu przepowiedzianego przez Majów właśnie końca roku i nawiązującego do ich odkrycia działań licznych ekspetów. Otóż z kalendarzem Majów jest trochę tak, jak z polskimi ustawami i rozporządzeniami poświęconymi problematyce naszej branży i działanami, myślę, że znacznie liczniejszego grona „niepodważalnych ekspertów“ – nikt nie wie do końca, co o tym myśleć (czyt. co autorzy mieli na myśli), a same spodziewane efekty niestety przyjdą z czasem i w praktyce potwiedzą, co owe rozwiązania są warte, bądź co gorsza już to potwierdziły. Ponadto ilość ekspertów, którzy ciągle toczą boje słowne na „niepodważalne“ argumenty całej sprawy nie ułatwia, stawiając nas w sytuacji, w której praktycznie przekształca się naszą firmę z pięknego galeonu w rzymską galerę.
To wszystko prowadzi do tego, że „trzymani w matni“ tych legislacyjnych przepowiedni skazani jesteśmy wręcz na sukces, bo niestraszne nam są działania TDT w odniesieniu do egzaminów na doradców DGSA, niestraszne są nam również działania innych organów, w tym sądów powszchnych, ispekcji, itd., które, choć powinny nas wspierać, starają się jakby wymusić na nas jeszcze większą czujność i zmusić do jeszcze wydajniejszej pracy.
Jeden ze znanych psychologów, który w trakcie wywiadu został zapytany o to, co zrobić, żeby nie dać się zwariować w tym, coraz bardziej pogmatwanym świecie, odpowiedział - „Róbta swoje“. Mamy niezmiennie nadzieję, że informacje przekazane przez TSL Manager będą naszym Czytelnikom w realizacji tego szczytnego celu pomagać.

Dariusz Kardas
Redaktor Naczelny


Nowości i wydarzenia

FORUM EURO TSL. Logistyka transportu

Andrzej Kazimierski
O transporcie intermodalnym i o biznesie na wschodzie rozmawiało  na Konferencji FORUM EURO TSL w  warszawskim hotelu Marriot ponad 150 praktyków, naukowców, przedstawicieli biznesu, ludzi związanych z branżą transportową. Za sprawę bardzo ważną uznano konieczność zwracania większej uwagi na bezpieczeństwo w ruchu pojazdów, w wyposażanie ich w różne nowoczesne urządzenia zabezpieczające przed  wypadkami i kradzieżami.

Zastosowanie technologii i rozwiązań militarnych w logistyce cywilnej
Prof. dr hab. Andrzej Bujak
Narastająca globalizacja rynku, wzrost konkurencyjności, konieczność intensyfikacji działań skierowanych na pozyskiwanie klientów powodują, że współczesna logistyka zmuszona jest do poszukiwań nowych rozwiązań technicznych . O tym jak stosowane w technice wojskowej rozwiązania mogą mieć zastosowanie w transporcie cywilnym pisze prof. dr hab. Andrzej Bujak z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu

Na terminalu LNG:
Za pomocą sprężonego powietrza -  w ten sposób można dokonać skomplikowanej operacji budowlanej i podnieść z ziemi ważącą 600 ton stalową kopułę na wysokość 42 metrów, czyli wysokość 15-piętrowego budynku. Tak podniesiono kopułę na pierwszym zbiorniku do magazynowania skroplonego gazu ziemnego (LNG)na terenie budowy terminalu LNG w Świnoujściu.

MOJSIUK Centrum Blacharsko-Lakiernicze S.A.
Rodzinny biznes stawia na jakość i otwiera kolejny obiekt warsztatowy. Grupa Mojsiuk – firma ze Starych Bielic k. Koszalina to jeden z przykładów prawidłowego rozwoju rodzinnego biznesu. Trzydzieści trzy lata temu niewielki zakład napraw blacharskich, dziś jeden ze znaczących centrów napraw blacharsko-lakierniczych w Polsce, ale też autoryzowany dealer Hondy i Mercedesa oferujący w kilku nowoczesnych obiektach pełny serwis napraw bieżących i powypadkowy



Prawo w transporcie

Nowa generacja terminali serii CK3 Intermec
Opr. AK
Na rynku pojawiła się nowa generacja wzmocnionych terminali CK3  firmy Intermec, Inc.  To jedne z najwydajniejszych urządzeń tego typu na rynku. Terminale są przeznaczone dla centrów dystrybucji oraz obsługi produkcji i sprzedaży.

Mocowanie (nie) zgodne z normą
Zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym dobrze zamocowany ładunek to taki, który jest umieszczony na pojeździe w sposób zabezpieczający go przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Mocowanie powinno zapewnić, by powstające w czasie manewrów siły zostały zrównoważone.

Green Logistics, niezawodność i wiarygodność
– mała wymyślona, a jednak prawdziwa historia, czyli warto korzystać z czyichś doświadczeń

Logistycy w Himalajach
Prezent na czterdziestkę, a raczej spełnienie młodzieńczych marzeń, tych, którzy lubią łączyć przyjemne z pożytecznym,  w reportażu z firmowej wyprawy w Himalaje logistyków z firmy Poltraf

RAPORT. Część 2
Ekonomiczne perspektywy rozwoju obszaru działalności Unii Izb Łaby/Odry
Michael Bräuninger, Silvia Stiller, Mark-Oliver Teuber, Jan Wedemeier
Współpraca: Ulrike Biermann, Henriette Bunde, Marco Görlinger
Publikacja przygotowana dla Unii Izb Łaby/Odry na zlecenie Izby Handlowej w Hamburgu jako Sekretariat Generalny Unia Izb ŁABY i ODRY, Handelskammer Hamburg

Towary niebezpieczne
Zmiany - przegląd przepisów nie tylko krajowych

Przewóz towarów niebezpiecznych ADR 2013-2014
Krzysztof Grzegorczyk
W tekście pełny zakres informacji jak je przewozić: przepisy ogólne; klasyfikacja; wykaz towarów niebezpiecznych, przepisy szczególne oraz zwolnienia dotyczące ilości ograniczonych i wyłączonych; procedury nadawcze; przepisy dotyczące warunków przewozu, załadunku, rozładunku oraz manipulowania ładunkiem; wymagania dotyczące załogi pojazdu, wyposażenia, postępowania i dokumentacji; wymagania dotyczące konstrukcji i dopuszczenia pojazdów

Bezpieczeństwo przewozu towarów niebezpiecznych
Wojciech Kotowski
Nowa ustawa o przewozie towarów niebezpiecznych z dnia 19 sierpnia 2011 r. ogłoszona 24 października 2011 r. i obowiązująca z drobnymi wyjątkami od 1 stycznia 2012 r., dostosowuje polskie ustawodawstwo w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych do regulacji ujętych w dyrektywie 2008/68/WE, z uwzględnieniem postanowień aktów prawa międzynarodowego.
Dokładna analiza dokumentu w tekście Wojciecha Kotowskiego


Mercedes Benz Sprinter dla policji w Budziszynie
Do walki z drogowymi piratami niemiecka policja jest coraz lepiej przygotowana, po Autostradzie A4, po niemieckiej stronie, jeździ  nowy radiowóz, w pełni wyposażony  Mercedes Benz Sprinter, który także jest przystosowany do współpracy z polską policja drogową


Interpretacja opolskiego WITD. Głupota czy złośliwość
Jak sam tytuł sugeruje, w tekście jest prezentowany przykład urzędniczej nieudolności, a może działania z premedytacją. Ocenę pozostawiamy czytelnikom.

Polityka Cookies