TSL Manager Towary Niebezpieczne Prawo w Transporcie
Login: Hasło:  
Nie masz konta? Zarejestruj się za darmo
Rok 2010
Piąta edycja konkursu - czyli rynek należy do zwycięzców.


Rozstrzygnięcie piątej, jubileuszowej edycji konkursu organizowanego corocznie przez redakcję kwartalnika „Towary Niebezpieczne" miało miejsce podczas konferencji TRUCK & BUSINESS DAY. Miała ona miejsce w dniu 22 czerwca 2010 r w Warszawie. Wydarzenie zgromadziło parę setek specjalistów i praktyków transportu. Miło było nam mieć możliwość wręczyć nasza symboliczną nagrodę podczas tej prestiżowej imprezy.

Pas 2010
Wręczenie symbolicznych nagród dla zwycięzców konkursu „Złoty Pas 2010"

Odlewej przedstawiciel Load-Lok Polska sp z o.o. MagdaKryszan-Dąbkowska, przedstawiciel Dolezych Polska sp z o.o. RyszardaHat, organizator badania Marek .

Zgodnie z założeniami konkursu w tym roku postanowiliśmy sprawdzić, jakie środki cieszą się największą popularnością. Co prawda, nie zawsze ilość sprzedawanych produktów świadczy o jakości ale w przypadku mocowania takie uproszczenie jest w pełni uzasadnione. Kierowca, który będzie używał niewłaściwych środków mocujących może zostać ukarany, a zatem mamy podstawy sadzić, że zachowując się racjonalnie przewoźnicy zapewniają swoim pracownikom - czyli kierowcom - takie środki, które spełniają wymagane normy. Także obserwując rynek usług szkoleniowych w zakresie mocowania znajdujemy także potwierdzenie takich tendencji. Coraz więcej firm chce nie tylko, by pracownicy odbyli szkolenie, lecz wymaga, by wynieśli oni konkretna wiedzę. Szczególnie jest to wymagane przy transportach do krajów charakteryzujących się wysoką kultura techniczna i szczegółowością służb kontrolnych. W takich przypadkach źle zamocowany ładunek lub niewłaściwe środki mocujące mogą kosztować o wiele więcej niż zarobek na kilku kursach. Badania organizowane są już piąty raz, dzięki czemu udało się zgromadzić materiał poglądowy pozwalający na wysnuwanie wniosków i analizy. Jednym słowem - jest coraz lepiej. Cieszy nas to, że tematyka mocowania jest coraz bardziej popularna zarówno wśród kierowców jak i służb kontrolnych. Nie tylko redakcja Towarów Niebezpiecznych i przewoźnicy wykazują zwiększające się zainteresowanie tematem. Jak wynika z informacji prasowych w dniu 29 marca 2010 r. w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego odbyło się spotkanie organizowane przez Biuro Nadzoru Inspekcyjnego Wydział ds. Współpracy Międzynarodowej dotyczące powołania zespołu eksperckiego przy Głównym Inspektorze Transportu Drogowego w sprawie realizacji Priorytetu ,, Mocowanie ładunku"; do przedstawienia podczas Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej w drugiej połowie 2011r. W spotkaniu oprócz przedstawicieli Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) uczestniczyli reprezentanci następujących instytucji: Ministerstwa Infrastruktury (Departament Transportu Drogowego), Instytutu Transportu Drogowego, Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego. Celem spotkania było przybliżenie uczestnikom Priorytetu Prezydencji w przedmiocie transportu drogowego, a także powołanie stałej grupy o charakterze doradczym przy Głównym Inspektorze Transportu Drogowego. Zadania grupy to opiniowanie Rekomendacji, opracowanej przez ITD dot. Mocowania ładunku oraz pomoc przy realizacji Priorytetu. Podczas spotkania zidentyfikowano główne problemy natury prawnej jak i te o aspekcie praktycznym dot. zabezpieczenia ładunku, zgłaszane zarówno przez stronę społeczną jak i ITD. Wypracowano platformę porozumienia oraz ustalono dalsze kroki wspólnych działań. Miejmy nadzieje, że doczekamy się w końcu jasnych wytycznych wskazujących to, w jaki sposób należy dokonać mocowania. Ważnym było by także uzyskanie odpowiedzi na pytanie - co to znaczy, że ładunek jest dobrze zabezpieczony. Tegoroczni zwycięzcy to firmy, które uczestniczą w naszym badaniu od samego początku. Ich produkty są zatem stale obecne na polskim rynku. Tegoroczne badanie oparte było na ankietach przesłanych przez firmy przewozowe. Pytaliśmy o to jakie środki mocujące i jakich producentów są używane. W tym roku sprawdzaliśmy tylko te produkty, które były najpopularniejsze. Jeżeli potraktować jako reprezentatywną grupę tych, którzy odpowiedzieli na nasze ankiety to 85% rynku należy do zwycięzców tegorocznej edycji konkursu. Próbowaliśmy sprawdzić wszystko, na co pozwala norma. Kontroli podlegała wytrzymałość, sprawdzaliśmy jakie siły wytrzyma cały pas oraz poszczególne jego elementy a także sposób etykietowania i zawartość merytoryczna informacji zawartych na etykiecie. Z wielką przyjemnością musimy przyznać że poszczególne próbki różniły się w zasadzie tylko ... pięknością. Każdy z producentów oferuje produkt spełniający w 100 % wymagania normy. Nie oznacza to że tylko te produkty spełniły normy. W roku 2010 badaniu podlegały tylko najczęściej używane produkty. Celem badania Złoty Pas jest nie tylko nagrodzenie najlepszych. Wykonane sprawdzenie wytrzymałości i jakości pasów oraz publikacja wyników ma za zadanie promować właściwe praktyki producentów oraz użytkowników środków mocujących. W roku 2011 planowane jest wykonanie badania w trochę rozszerzonym zakresie. Zależy nam sprawdzeniu produktów oferujących większe siły napięcia wstępnego (tak zwane z przedłużoną rączką). Rozpoczęte zatem zostały prace związane z badaniem przyszłorocznym.

Polityka Cookies