Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the uncanny-automator domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/moritz/domains/bezpieczenstwowlogistyce.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/moritz/domains/bezpieczenstwowlogistyce.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Zmiany w przepisach morskich w 2023 roku - Bezpieczeństwo w Logistyce

Zmiany w przepisach morskich w 2023 roku

Zmiany w przepisach morskich 

Rok 2023 był rokiem wdrożenia długo oczekiwanych przepisów dotyczących wskaźnika efektywności energetycznej statków (EEXI) i wskaźnika intensywności emisji dwutlenku węgla (CII), których celem jest optymalizacja efektywności energetycznej statków i redukcja emisji gazów cieplarnianych. Wdrożenie tych przepisów pokazuje zaangażowanie sektora morskiego w ochronę środowiska poprzez przyjęcie bardziej zrównoważonych praktyk i podkreśla rolę branży w łagodzeniu zmiany klimatu.

Rozporządzenie wchodzące w życie z dniem 1 grudnia 2023 r

Zmiany w kodeksie IMSBC (06-21) – MSC.500(105)

Aktualizacje Międzynarodowego Morskiego Kodeksu Stałych Ładunków Masowych (IMSBC), które obowiązywały na zasadzie dobrowolności od 1 stycznia 2023 r., wejdą w życie 1 grudnia 2023 r. Obejmują one między innymi następujące zmiany:

  • Zmieniono definicję ładunków grupy A, aby oprócz „upłynnienia” uwzględnić „dynamiczną separację”. 
  • Nowe definicje są następujące: Separacja dynamiczna oznacza zjawisko tworzenia się ciekłej zawiesiny (wody i drobnych cząstek stałych) nad materiałem stałym, w wyniku czego powstaje efekt swobodnej powierzchni, który może znacząco wpłynąć na stabilność statku.
  • Grupa A obejmuje ładunki, które stwarzają zagrożenie ze względu na wilgoć, która może spowodować upłynnienie lub dynamiczną separację, jeśli są transportowane przy zawartości wilgoci przekraczającej dopuszczalną wilgotność przewoźną.
  • W Załączniku nr 1 (indywidualny wykaz stałych ładunków masowych) wprowadzono następujące zmiany:

Nazwa przewozowa ładunku masowego (BCSN) Grupa Zagrożenie 

NAWÓZ NA BAZIE AMONU C –

NAWÓZ NA BAZIE azotanu amonu B MHB (OH)

POZOSTAŁOŚCI ZAWIERAJĄCE OŁOW A i B MHB (TX i CR)

SUPERFOSFAT (potrójny, granulowany) B MHB (CR)

Ładunki usunięte z wykazu stałych ładunków masowych:

Nazwa przewozowa ładunku masowego (BCSN) Grupa Zagrożenie

NAWÓZ NA BAZIE AMONU C –

SUPERFOSFAT (potrójny, granulowany) C –

IMDG Code

Regulamin obowiązujący od 1 stycznia 2024 r

Poprawki do kodeksu IMDG (41-22) – MSC.501(105)

Aktualizacje Międzynarodowego Kodeksu Morskiego Towarów Niebezpiecznych (IMDG), które obowiązywały na zasadzie dobrowolności od 1 stycznia 2023 r., wejdą w życie 1 stycznia 2024 r.

Poprawki te są zgodne z aktualizacjami Zaleceń Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie transportu towarów niebezpiecznych, wydanie 22, które określają zalecenia dla wszystkich rodzajów transportu. 

W oparciu o te zmiany od 1 stycznia 2024 r. będą obowiązywać również następujące zmienione okólniki:

  • Zmienione zalecenia dotyczące bezpiecznego stosowania pestycydów na statkach mające zastosowanie do fumigacji jednostek transportu ładunków (MSC.1/Circ.1361/Rev.1) oraz
  • Zmienione procedury reagowania kryzysowego dla statków przewożących towary niebezpieczne (Przewodnik EmS) (MSC.1/Circ.1588/Rev.2).

Prosimy o zapoznanie się z dokumentami źródłowymi.

Tags: , ,

You May Also Like

Pojazdy tuningowane zagrożeniem na drodze?
USA – Nowe wymagania w zakresie przesyłek kurierskich

Author

Must Read

Brak wyników.