Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/moritz/domains/bezpieczenstwowlogistyce.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 ADR/RID/ADN 2025 - Bezpieczeństwo w Logistyce

ADR/RID/ADN 2025

Procedury notyfikacyjne dotyczące zmian RID/ADR/ADN 2025 zostały zainicjowane przez odpowiedzialne organy międzynarodowe (sekretariaty OTIF i ONZ). Zgodnie z przyjętymi zasadami wystosowano odpowiednie powiadomienia kierowane do państw członkowskich i umawiających się stron. 

W komunikacie Sekretarza Generalnego OTIF w sprawie zmian w Regulaminie międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych (RID) z dnia 1 stycznia 2023 r. stwierdza się, że zgodnie z art. 35 § 3 COTIF zmiany wejdą w życie z dniem 1 stycznia 2023 r. pierwszego dnia szóstego miesiąca następującego po niniejszym zawiadomieniu, tj.  z dniem 1 stycznia 2025 r., „chyba że jedna czwarta państw członkowskich zgłosi sprzeciw zgodnie z art. 35 § 4 COTIF w terminie czterech miesięcy od dnia niniejszego zawiadomienia”.

W zakresie transportu drogowego i rzecznego istnieją również odpowiednie zawiadomienia Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych z dnia 1 lipca 2024 r. dotyczące zmian ADR i ADN 2025, przy czym termin na wniesienie sprzeciwu kończy się trzy miesiące po powiadomieniu, tj. 1 października 2024 r. (C.N.217.2024.TREATIES-XI .D.6 dla ADN i C.N.218.2024.TREATIES-XI.B.14 dla ADR). Proponowane zmiany ADR nie mogłyby wejść w życie, jeżeli w terminie sprzeciwu co najmniej jedna trzecia Umawiających się Stron lub pięć z nich, jeśli jedna trzecia przekracza tę liczbę, powiadomi Sekretarza Generalnego o pisemnym sprzeciwie do proponowanych zmian w ADR. Nic nie zapowiada takiej aktywności.

Przypomnijmy, że w Polskiej praktyce zgodnie z Konstytucją RP dopiero fakt opublikowania oświadczenia rządowego o przyjęciu dokumentu jest podstawa dla obowiązywania tych wersji przepisów. Wypada przypomnieć, że okres przejściowy, pozwalający na stosowanie odpowiednio RID/ADR/ADN z 2023 roku po 1 stycznia 2025 roku jest w NOWEJ a nie w starej wersji tych przepisów.

Tags: , ,

You May Also Like

IATA DGR wersja 66 (2025)
Jak (nie) działa administracja

Author

Must Read

Brak wyników.