Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the uncanny-automator domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/moritz/domains/bezpieczenstwowlogistyce.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/moritz/domains/bezpieczenstwowlogistyce.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Transport kombinowany ma mieć się lepiej ... - Bezpieczeństwo w Logistyce

Transport kombinowany ma mieć się lepiej …

Aktualności

Komisja Europejska przyjęła wniosek aktualizujący obecną dyrektywę w sprawie transportu kombinowanego i uzupełnia pakiet dotyczący ekologicznego transportu towarowego, którego większość przyjęto w lipcu 2023 r. Pakiet pomoże sektorowi transportu towarowego wnieść swój wkład w osiągnięcie przez UE celów Zielonego Ładu. Propozycje Komisji zostaną rozpatrzone przez Parlament Europejski i Radę w ramach zwykłej procedury ustawodawczej.

Proponowana zmiana zakłada, że transport intermodalny stanie się bardziej wydajny i konkurencyjny.  Wsparcie ponownie koncentruje się na operacjach, które ograniczają negatywne skutki zewnętrzne o co najmniej 40% w porównaniu z operacjami wyłącznie drogowymi między tymi samymi punktami początkowymi i końcowymi. Platformy cyfrowe utworzone na mocy rozporządzenia w sprawie elektronicznych informacji o transporcie towarowym (eFTI) zapewnią narzędzie obliczeniowe, które przewoźnicy będą mogli wykorzystać w celu wykazania, czy ich operacje kwalifikują się do wsparcia i dofinansowania. Oprócz istniejących środków regulacyjnych we wniosku przewidziano wyjątek od tymczasowych zakazów prowadzenia pojazdów, takich jak zakazy prowadzenia pojazdów w weekendy w transporcie kombinowanym. 

Celem jest poprawa wykorzystania potencjału terminali i innej infrastruktury poprzez umożliwienie dojazdu do terminali ciężarówkom obsługującym krótkie trasy dowozowe w miarę potrzeb i w zależności od godzin odjazdu pociągów, barek lub statków.

Komisja wyznacza cel w zakresie konkurencyjności dla państw członkowskich, polegający na obniżeniu średnich kosztów transportu kombinowanego od drzwi do drzwi o co najmniej 10% w ciągu siedmiu lat i zobowiązuje je do podjęcia niezbędnych środków, aby osiągnąć ten cel. 

Nowy unijny portal informacji na temat transportu intermodalnego będzie udostępniał łącza do krajowych ram polityki wszystkich państw członkowskich, a także praktyczne informacje na temat istniejących środków, zwiększając w ten sposób przejrzystość środków krajowych.

Więcej informacji: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_5587

Tags: ,

You May Also Like

Transport Canada – rejestr uczestników operacji transportowych
Pojazdy tuningowane zagrożeniem na drodze?

Author

Must Read

Brak wyników.