18 lipca 2025 r. Kirgistan, śródlądowe państwo Azji Środkowej, położone na Jedwabnym Szlaku, starożytnym szlaku handlowym między Chinami a regionem Morza Śródziemnego, ogłosiło przystąpienie do ADR. Od 18 sierpnia br regulacje ADR mają zastosowanie zarówno w samym państwie jak i w transporcie międzynarodowym. Kirgistan graniczy lądowo z Kazachstanem, Tadżykistanem i Uzbekistanem. Wraz z podpisaniem umowy Kirgistan przystąpił do Konwencji ADR z 1957 r., zmienionej Protokołami z 21 sierpnia 1975 r. i 13 maja 2019 r., ale nie do Protokołu zmieniającego Konwencję ADR z 1993 r. Tym samym liczba Umawiających się Stron, które jeszcze nie ratyfikowały Protokołu, wzrosła do 15. Zgodnie z ustaleniami Komitetu Transportu Śródlądowego (ITC), takiej sytuacji należy wręcz uniknąć.
Podczas usuwania słowa „europejski” z tytułu Konwencji ADR, ustalono, że przystąpienie może nastąpić wyłącznie z jednoczesną ratyfikacją Protokołu z 1993 r. Po ponad 30 latach od tej zmiany Konwencji ADR niezrozumiałe jest, że zmiana ta nadal nie weszła w życie w świetle prawa międzynarodowego. Najwyraźniej, szybkie przystąpienie Kirgistanu do ADR było dla Sekretariatu UNECE ważniejsze niż problemy związane z Protokołem z 1993 roku. Dlatego też, pożądane jest, aby Kirgistan również niezwłocznie ratyfikował Protokół z 1993 roku.