Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/moritz/domains/bezpieczenstwowlogistyce.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 IATA DGR wersja 66 (2025) - Bezpieczeństwo w Logistyce

IATA DGR wersja 66 (2025)

Najważniejsze zmiany w przepisach lotniczych:

  • Wyłączenia  (1.2.7) dla rejestratorów danych i urządzeń do śledzenia ładunku z zainstalowanymi bateriami litowymi, które są używane lub mają być używane podczas transportu.
  • Postanowienia 2.3 dotyczące towarów niebezpiecznych przewożonych przez pasażerów i załogę zostały zaktualizowane w odniesieniu do przewozu urządzeń ułatwiających poruszanie się zasilanych akumulatorowo. Zmiany mają wpływ na instrukcje ( State and Operator Variations) w 2.8
  • Liczne zmiany w Rozdziale 3 mające wpływ na klasyfikację, w tym rozszerzenie wyjątku w punkcie 3.9.2.5.5 dla szczepionek na Covid-19 od postanowień Regulaminu, aby obecnie miały zastosowanie do wszystkich produktów farmaceutycznych, takich jak szczepionki, które są pakowane w gotową formę do podania.
  • Nowe kryteria klasyfikacji akumulatorów sodowo-jonowych dodano w 3.9.2.7.
  • Do Wykazu towarów niebezpiecznych 4.2 dodano dziewięć nowych wpisów, w tym wpisy dotyczące urządzeń rozpraszających środki gaśnicze, galu zawartego w produkowanych wyrobach, akumulatorów sodowo-jonowych w różnych konfiguracjach transportowych oraz pojazdów zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi, akumulatorami litowo-metalowymi lub jonami sodowymi baterie.
  • Dodano lub zmieniono liczne postanowienia specjalne w wersji 4.4.
  • Zmiany w Rozdziale 5 obejmują korekty w instrukcjach pakowania, które zawierają dodatkowe wskazania w zakresie ochrony zaworów butli i zamkniętych naczyń kriogenicznych; wyjaśnienie sposobu obliczania wartości „Q” oraz zmiany w kilku Instrukcjach Pakowania i dodanie nowych Instrukcji Pakowania mających zastosowanie do ogniw i akumulatorów jonowych.
  • Sekcja 6 zawiera poprawki dotyczące obręczy do bębnów oraz aktualizacje odnośnych norm międzynarodowych dotyczących konstrukcji i badania butli i zamkniętych naczyń kriogenicznych.
  • W Rozdziale 7 skorygowano nazwę znaku baterii litowej na oznaczenie baterii, a nazwę etykiety baterii litowej zmieniono na etykietę baterii litowej lub baterii sodowo-jonowej.
  • W sekcji 8 przewidziano okres przejściowy dla UN 3171, Pojazd zasilany akumulatorowo, tak aby nadal obejmował pojazdy zasilane akumulatorami litowymi do dnia 31 marca 2025 r. Dodatkowo uwaga odnosząca się do okresu przejściowego dla alternatywnego oświadczenia o towarach niebezpiecznych w lotniczym liście przewozowym jest usunięty, ponieważ okres przejściowy zakończy się 31 grudnia 2024 r. (8.2.1).
  • Sekcja 9 zawiera kilka modyfikacji w odniesieniu do obowiązków operatora.
  • W Rozdziale 10, punkt 10.7.1.4 został zmieniony, aby odzwierciedlić wymóg oznakowania opakowania zbiorczego, gdy suchy lód jest zawarty w przesyłce zawierającej materiały radioaktywne.
  • Wprowadzono wiele zmian w zdefiniowanych terminach przedstawionych w Glosariuszu Załącznika A.
  • Kody IMP dla ELI, RBI i RLI zostały zmienione, aby miały zastosowanie również do akumulatorów sodowo-jonowych.
  • Do listy obecnie przypisanych substancji samoreaktywnych w tabeli C.1 dodano uzupełnienia, a do listy nadtlenków organicznych w tabeli C.2.
  • Dane kontaktowe właściwych organów zaktualizowano w dodatku D.

W załączeniu przekazujemy dokument ze wskazaniem najważniejszych zmian i poprawek do 66. DGR IATA.

W przypadku pytań prosimy o kontakt.

Tags: , , ,

You May Also Like

Towary nie niebezpieczne w cysternach ADR – zmiana praktyki TDT?
ADR/RID/ADN 2025

Author

Must Read

Brak wyników.