TSL Manager Towary Niebezpieczne Prawo w Transporcie
Login: Hasło:  
Nie masz konta? Zarejestruj się za darmo
Rok 2011

Tegoroczne badanie poza sprawdzeniem wytrzymałości ma jeszcze jeden cel. Chcemy sprawdzić, czy oferowane pasy mogą być używane więcej niż jeden raz. Co mamy na myśli? Obserwacja rynku skłania do kilku wniosków. Po pierwsze - zwiększająca się konkurencja na rynku usług przewozowych wywołuje pęd w kierunku produktów tanich/ Po drugie - monopolizuje się rynek dostawców elementów służących do mocowania pasów. Po trzecie - dla kupujących o wiele większe znaczenie zaczyna mieć sam fakt posiadania pasa niż możliwość jego ponownego użycia. Ten ostatni argument wynika po części z praktyki kontrolnej służb nadzorujących ruch drogowy. Ilość pasów jest czynnikiem przekładającym się w pośredni sposób na bezpieczeństwo. Transportowcy zapewniają zatem kierowcom odpowiednia (najczęściej znaczną) ilość pasów. Nie zadaje się pytania ile razy dany pas może być użyty. 

Rolą środka mocującego jest zrównoważenie sił powstających w transporcie. W trakcie jazdy na pas działa siła, która będzie powodowała odkształcenia i zniszczenia. Od jej wielkości oraz częstotliwości oddziaływania zależy to jak długo pas może być użyty. W tym roku poddamy pasy obciążeniu aż do zerwania i porównamy powstałe odkształcenia taśmy oraz napinaczy. Wygra ten pas, który poza spełnieniem norm wytrzymałościowych będzie wykazywał się najmniejszymi (obiektywnie zmierzonymi) odkształceniami. Oznaczać to będzie, że producent poza zapewnieniem bezpieczeństwa stara się zapewnić długą żywotność swojego pasa.

Postaramy się porównać próbki i udzielić odpowiedzi na pytanie, O ILE DŁUŻEJ może być używany zwycięski pas w porównaniu do innych produktów. Oznaczać to będzie, że przewoźnik będzie rzadziej kupował nowe pasy.

Uroczyste wręczenie „Złotego Pasa” odbędzie się w dniu 4 czerwca 2011 r. w Krakowie w czasie 18 Spotkań Trakerskich, a z uwagi na fakt, iż impreza wyjątkowa, również formuła wręczenia będzie dla wszystkich, nie tylko dla nagrodzonych, niespodzianką. Możemy zdradzić tylko tyle, że będzie na co popatrzeć, a kierowcy będą się musieli nieźle namocować.

W tym roku mamy trzech zwycięzców!
Polityka Cookies